čtvrtek 4. května 2017

Locika uvězněná v družici | Cress

Autorka: Marissa Meyer
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2014 (cz i orig)
Žánr: fantasy a sci-fi
Počet stran: 616

Recenze:
I když jsem si Cinder i Scarlet zamilovala, Cress mi v knihovně ležela nepřečtená tři měsíce než jsem si na ní udělala konečně čas. Navíc je to pořádná bichle, ale jak jsem pochopila, šest set stránek vlastně nebylo vůbec nic těžkého! Naopak, chtělo by to alespoň dvakrát tolik.

Skořápka Cress už je odmalička držená ve vesmírné družici, kde odvádí svou práci pro Měsíční národ jako hackerka. 

Právě Cress má na svědomí třeba to, že měsíční lodě jsou "neviditelné" a žádné satelity je nezaznamenají. Doposud možná pracovala věrně, ale když se dozví o Cinder, hned jí chce pomoci a utéct ze svého vesmírného vězení. A zatímco se Cinder a její tým snaží ochránit Zemi před strašnou měsíční královnou Levanou, musí zároveň i přerušit její svatbu s princem Kaiem, kterému pak musí Cinder říct, kdo je vlastně zač.
,,Na Měsíc?" ,,Ano. Na Měsíc. To je ten kámen na obloze, kterému jste předurčena vládnout. Doufám, že jste o něm už slyšela."
Já jsem si Cress oblíbila, ale nemohu říct, že bych ji měla nejradši, i když jí mám jako původní pohádkovou postavu hodně ráda. U Cress se mi líbilo, jak byla nadšená z každé pozemské maličkosti třeba stromů, domů, měst a vůbec prvních lidí stejně tak, jako když Locika opustí svou věž a poznává nový svět. A ani Cress nebude chybět nikdo do páru, ale musím říct, že s výběrem "partnera" jsem byla trochu zaskočena. 

Já prostě Marissu Meyer miluji a ani tady to nebude žádná výjimka. Kniha byla od začátku až do konce hrozně moc napínavá a já jsem byla zvědavá, jak tohle všechno dopadne! Na každé rohu knihu všichni knihu vychvalovali a psali, jak je to jejich nejoblíbenější díl ze série. Já ve většině případů trpím syndromem prvního dílu, který se mi vždy líbí nejvíc a ani u této série tomu není jinak, ALE Cress se k němu stoprocentně přidává!

Vážně nevím, jak to autorka vymýšlí své příběhy, protože jsou úžasně propleteny a navíc dávají logiku, jsou neuvěřitelně čtivé, a i když píše na motivy již vymyšlených příběhu, vždy je to originální. A ani ve třetím díle nechybí úžasné odhalení, které bylo vážně geniální, a samozřejmě ani napětí, které mě provázelo celým příběhem.
Cinder se zachvěla. Nacházela se tak blízko něj, poté co je dělila celá galaxie.
Jako u předešlých dílů, tak ani tady nechybí skákání z pohledu do pohledu, což na knize miluji, protože si můžeme všechno poskládat dohromady a udělat si tak hotový obrázek. Navíc se dozvědět i něco víc o životě vedlejších postavách.

Originální obálky se mi sice líbí o trochu více než naše české, ale i tak si myslím, že si nemáme na co stěžovat. Cress má navíc moc hezkou výstižnou obálku, kterou je radost mít v knihovničce, protože celá série má vážně krásné hřbety :)

Cress se bude řadit k nejoblíbenějším knihám v tomto roce, protože byla vážně úžasná, překvapivá a obsahovala velkou dávku napětí. Každopádně má to i jeden zápor! Čím více knih z této série přečtete, jste smutnější, protože nechcete, aby ta úžasná série někdy skončila.

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každičký komentář jsem nesmírně ráda! :)