čtvrtek 2. března 2017

Recenze: Řekni mi tři věci

Autorka: Julie Buxbaum
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2016
Žánr: young adult
Počet stran: 336

Recenze:
Jednou jsem takhle narazila na tuto knihu, přečetla jsem si anotaci a řekla si, že to prostě doma někdy musím mít. Tak se kniha zanedlouho objevila na mém seznamu a později už i v mé knihovničce. Už jen díky té anotaci jsem se na knihu hrozně těšila a měla od ní takové pohodové očekávání. 

Poté co Jessie zemřela maminka se jí svět obrátil naruby. Její otec pořád někam jezdil, až přijel s novou a bohatou manželkou Rachel, ke které se stěhují do LA, kam bude Jessie chodit na novou prestižní soukromou školu. To všechno se zdá víceméně hezké, ale Jessie tu nikoho nezná a navíc musela opustit svou starou kamarádkou Scarlett. Naštěstí se o ní zajímá Někdo Nikdo, který jí provází novým životem. Je tedy jasné, že Jessie chce zjistit, kdo ten tajemný NN je? :)

Tedy už jen podle bližšího popisu kniha vypadá na skvělou odpočinkovou knihu, a tou také je! Vážně už delší dobu jsem hledala nějakou knihu u které bych mohla jednoduše vypnout a jen se bavit. Jsem ráda, že se mi to konečně splnilo. 

Jessie mi samozřejmě bylo líto, ale na druhou stranu zažívala takové úžasné tajemné dobrodružství. Já totiž miluju knihy, kde něco musíme objevit a samozřejmě nejlépe, když musíme odhalit nějakého člověka. Později jsem samozřejmě měla už jisté podezření na to, kdo je vlastně NN, protože přiznejme si, tak těžké to zase nebylo. Na výběr jsme měli opravdu málo kluků a tak to myslím, že by nebylo na škodu ještě dva do příběhu přidat. Ale i tak jsem nebyla do poslední stránky jistá! :D 
Já: Dneska budu dělat úkoly. V matice dostávám pěkně na zadek. 
NN: a že je to pěknej zadek.
Já: Sklapni.  
Kniha je napsána hodně čtivě, protože jsem vážně létala z řádku na další řádek a nemohla jsem se mnohdy jen tak lehce od příběhu odtrhnout! Konverzace s NN mě strašně bavili a hned několikrát jsem se u nich i zasmála! I když jsem sice celou dobu přesně nevěděla, kdo je NN, úplně jsem si jeho osobnost zamilovala. 

Sice odhalení nebylo nějaké velkolepé, ale rozhodně bylo udělané tak, abyste si do poslední stránky knihy nebyli jistí. Já jsem byla ráda, že to dopadlo tak jak to dopadlo a konec se mi strašně líbil :) Po dlouhé době to taky byla knihy, jejíž konec jsem ještě hodně dlouhou dobu nechtěla, protože byla vážně vtipná a pohodová! 

Samozřejmě se v knize vyskytují i jiné problémy než jen NN, třeba rodinné problémy, kamarádství a intriky ostatních zbohatlických a namyšlených holek v nové škole, hlavně jedna vám bude opravdu lézt na nervy, naštěstí pár si i oblíbíte. 

Kniha tedy svůj účel splnila a mě je teď líto, že jsem jí tak rychle přečetla. Sice to nebylo nic epického a je škoda, že bylo snadné uhádnout, kdo je NN, protože jak říkám, moc na výběr jsme neměli.. 


8/10

12 komentářů:

  1. Řekni mi tři věci jsem už několikrát zahlédla, ale nikdy jsem se nedostala tak daleko abych si na ní přečetla recenzi, nebo alespoň její anotaci. A teď toho dost lituju :) Skvělá recenze, na knihu se jdu hned mrknout :) Měj se krásně ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad si ji prectes :) je fakt skvělá! Ty se měj taky hezky

      Vymazat
  2. Kdyby to nebyla YA jdu do ní! A to bez váhání. Ted váhám, jestli do toho jít a nebudu zklamaná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně od knihy neocekavat nic velkého, přeci jenom kniha pro teen :) číst hlavně, když člověk potřebuje relax :D

      Vymazat
  3. Výborná recenze :) Kniha mě zaujala když vyšla, ale pak jsem na ni nějak pozapomněla :) Tak děkuji za tip na čtení :)

    OdpovědětVymazat
  4. O knihe som nikdy nepočula, no mám rada oddychové príbehy, kde si nemusím lámať hlavu a táto vyzerá na skvelú voľbu. A YA sú v tomto naozaj najlepšou voľbou :D Ale zas niektoré dokážu poriadne liezť na nervy, no ak neskúsim, tak nezistím, či by ma príbeh zaujal. Určite po nej kuknem a recenzia sa ti vážne podarila♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si ji snad někdy přečteš :) a moc ti děkuji

      Vymazat
  5. Zní to jako oddychová kniha s jednoduchým dějem :) Obálka také vypadá zajímavě, ale takovéhle knihy mě moc nelákají :)

    OdpovědětVymazat
  6. O téhle knize jsem už slyšela a tvá recenze mě jen nalákala. Sice je mi jasné, že stejně jako ty uhodnu, kdo je NN... ale takhle to dopadá u většiny knihy :D Pro oddechovku se vždycky najde místo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě nalákala a knihu si rozhodně přečti! :3

      Vymazat

Za každičký komentář jsem nesmírně ráda! :)