Recenze: Město z popela

Série: Nástroje smrti #2
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 392
Rok vydání (orig): 2008
Rok vydání (cz): 2013
Žánr: Young Adult, Fantasy

Anotace: Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly? Kdyby se Clary obrátila ke světu lovců stínů zády, mohla by trávit víc času s nejlepším kamarádem Simonem, ze kterého se postupně stává něco víc než jen kamarád. Lovci ji však nehodlají nechat odejít. Navíc aby Clary mohla pomoci své matce, musí najít Valentýna, ničemného a nejspíš šíleného lovce stínů.

Poté co se správci Institutu stávají Marysa a Robert Lightwoodovi (rodiče Isabely a Aleka), je k nim ze Spolku poslána inkvizitorka Imogena, aby vyslýchala Jace. Ten je následně obviněn, že je zvědem svého otce a tím pádem tak zrádcem Spolku. Za obviněním ale nestojí Zákon, ale Imogenin zesnulý syn Stephen, který byl oddaný Valentýnovi a zemřel ve službě u něj. Všem je tedy hned jasné, že ze Zákonem to nemám moc společného a za vším stojí jen pomsta. Clary a Jace se taky dozvídají že jsou něco, jako Valentýnovi experimenty.

Hlavní zápletkou příběhu mají být Nástroje smrti, v tomhle díle hlavně Meč, který Valentýn jak jinak než ukradl Mlčenlivým bratrům, aby získal ještě větší moc nad démony. Zároveň všichni Mlčenliví bratři spatřili démona Agramona, který na sebe bere podobu toho, čeho se nejvíce bojíme a následné způsobuje šok a smrt.

V boji proti démonům, jim také pomáhá Magnus Bane - nejvyšší čaroděj brooklynský, hlavně kvůli Alekovi, ke kterému chová jisté sympatie už od prvního dílu a naopak.

Po celou dobu mě Clary štvala, protože jak už bylo zmíněno v anotaci, že ze Simona se stává něco víc než jen kamarád. A já jsem v teamu Jace, takže to byla poněkud obtížná knižní situace. Další osobou, která mě štvala ještě víc než Clary, byla inkvizitorka. Představte si ji, ale jako Dolores Umbridgovou ve Spolku, ke konci knihy se naštěstí vzpamatovala a uvědomila si že se ve svém plánu zmýlila a začala se chovat normálně.

Ke konci, kniha obsahovala dost skoro-napínavých situacích, k jejich vyslovení nakonec nedošlo. Takže kniha pro mě moc napínavá nakonec nebyla, prostě jste tušili jak to bude a tak to taky bylo. V tomhle pro mě důležitém ohledu, byla kniha velkým zklamáním (a taky to s tím Simonem a Clary). Doufám tedy, že se to v rozečteném třetím díle změní. Musím říct že i když jsem první díl série viděla poprvé jako film, tak kniha pro mě pořád byla napínavější (ale pouze o něco málo). Pořád jste očekávali že mezi Jacem a Clary něco bude (to u Zakletého dvora bylo asi jediné a ještě 'z donucení').