pátek 26. srpna 2016

Recenze: Kníže z mlhy

Název: Kníže z mlhy

Autor: Carlos Ruiz Zafon

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 196

Série: Kníže z Mlhy

Díl:1/3

Rok vydání: 1986 U nás: 2013

Žánr: Fantasy, Mystery, Young Adult,

Anotace: Potopená loď. Začarovaná kamenná zahrada. A tajemný dům na pláži, který skrývá nepředstavitelné tajemství...

Je válka a Carverovi se rozhodli opustit město a předstěhovat se do malé pobřežní vesničky, kde koupili dům. Ale od chvíle, kdy překročí jeho práh, se začnou dít podivné věci. V domě totiž před lety záhadně zahynul Jacob, malý syn předešlého majitele.

S pomocí nového kamaráda Rolanda odhalují Max a Alicia Carverovi podezřelé okolnosti této smrti a objeví tajemné ďábelské stvoření, které si říká Kníže z mlhy. Vrátil se ze stínů, aby vyřídil dluhy z minulostí. Podaří se hrdinům rozplést všechny nitky příběhu? Uniknou ze spárů nevypočitatelného nepřítele?


~

Kvůli válce se Max a Alicia s rodinou přestěhují do nového domku poblíž tajemné zahrady se sochami. Hned od začátku tu Maxovi něco nehraje. Hýbající se socha klauna nebo nehoda jeho mladší sestry Iriny. S vyřešením podivných událostí mu pomůže nový kamarád Roland, který se později seznámí i s jeho sestrou Aliciou. Rolandův dědeček, který jako ,,jediný" přežil ztroskotání lodi Orfeus, kam se nalodila Kainova cirkusová družina před svým vnukem skrývá jedno velké tajemství. Kníže z mlhy se pomalu probouzí k životu.

~

Původně kniha, která mě nijak neoslovila, ale když jsem ji uviděla v knihovně, řekla jsem si že proč bych ji vlastně nezkusila přečíst? A tak skončila u mě doma Příběh, o nesplněné dohodě, dobrodružství a návratu hrozivého doktora Kaina, kterému se mimo jiné přezdívá Kníže z mlhy, který přišel aby dostal to co mu nebylo splaceno.

Kniha Kníže z mlhy je první díl volně pokračující triologie, na sebe nijak navazující. Což je skvělé, protože pořadí dílů v kterém je čtu závisí pouze na mé chuti.

Obálka knihy není nijak krásná, takže kdybych ji neznala díky knize Zářijová světla a nevěděla že je to ,,první díl" asi bych si ji ani nepřečetla. Strašidelná chátrající loď opravdu není nic, co by mě hned oslovilo, takže tohle můžu nazvat jako první knihu s ne moc hezkým obalem co jsem si přečetla!

Dalo by se říct že knihu jsem během několika málo dnů doslova proplula. Styl psaní autora, je napínavě záhadný. Do příběhu jsem se uměla krásně vžít. Vůbec jsem si neuměla představit jak to skončí, ale snad vám nebude vadit, když vám prozradím že trochu Alicii, to jsem totiž vážně nečekala.. I přesto se mi zdálo že mi tam něco schází, prostě jen takový pocit.

5 komentářů:

  1. Mně se právě obálka moc líbí. :) Vypadá zajímavě. Super recenze!

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Já od Zafóna četla jen Marinu a ta mě nijak nezaujala. Asi to není nic pro mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím ze by se ti od Zafona mohla libit kniha Zarijova světla, ta je úplně okouzlující ;)

      Vymazat

Za každičký komentář jsem nesmírně ráda! :)